Wiadomości - Aktualności

Pracownia edukacji ekologiczno-przyrodniczej w Szkole Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Gnojnie

Dodał: admin Data: 2017-09-28 10:28:36 (czytane: 5741)

W pracowni będą organizowane konkursy szkolne, akcje, wystawy o tematyce ekologicznej, w których uczestniczyć będą nie tylko uczniowie, ale także ich rodzice.

logo_wfosigw.png

Wyposażenie pracowni w nowe pomoce dydaktyczne oraz sprzęt fotograficzny było możliwe dzięki projektowi dofinansowanemu z  Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach, którego łączna wartość wynosi około 26 000 zł. Na realizację zadania uzyskano 20 000 zł dofinansowania. 

Cele stawiane przed projektem to m.in. polepszenie warunków nauczania przedmiotów przyrodniczo - środowiskowych w szkole podstawowej poprzez zakup sprzętu i pomocy dydaktycznych, podniesienie jakości edukacji ekologicznej w szkole podstawowej, kształtowanie zainteresowań uczniów ekologią, ochroną przyrody i środowiska, poszerzenie kwalifikacji nauczycieli przedmiotów przyrodniczych/środowiskowych w szkole podstawowej.
Główny nacisk w tym programie położony jest na konkretne działania dzieci, ponieważ edukacja ekologiczna w szkole to nie tylko zajęcia w ławkach i wiedza teoretyczna. Edukacja ekologiczna to konkretne działania w środowisku i dla środowiska, to stworzenie dzieciom takich sytuacji, aby samodzielnie dochodziły do określonych prawd i zasad, a co za tym idzie, aby umiały perspektywicznie myśleć. Działania młodego ekologa powinny zatem być nastawione na wyjście w teren, prowadzenie obserwacji, doświadczeń, uczestnictwo w akcjach, wycieczkach, organizowanie wystaw itp.

 pr_ek_1.jpg pr_ek_2.jpg

Zakresem dofinansowania objęty jest zakup stanowisk badawczych zaopatrzonych w sprzęt do wykonywania doświadczeń, prowadzenia badań i obserwacji, zajęć w terenie. Są to stanowiska do badania powietrza, wody, gleb, a także stanowisko zajmujące się krajobrazem najbliższej okolicy czy działalnością człowieka w środowisku. Zajęcia badawcze uatrakcyjniają edukację ekologiczną, podnoszą efektywność kształcenia w zakresie nauk przyrodniczych, co jest zgodne z priorytetami Strategii Lizbońskiej. Samodzielne wykonywanie doświadczeń i prowadzenie obserwacji wyzwala w dzieciach wiele pozytywnych emocji.

Liczymy, że nauka w EKOPRACOWNI będzie sprzyjała rozwojowi młodych talentów, przyczyni się do wzrostu zainteresowania przyrodą i zainspiruje dzieci do podejmowania działań na rzecz środowiska przyrodniczego.

Zobacz także

Niekorzystne zjawisko atmosferyczne – wnioski o oszacowanie strat

Dodane: 2024-04-19 12:04 - Komentarze  (0)  czytane (67)

TAGI:


Komentarze (0)

Uwaga: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Za wypowiedzi naruszające prawo lub chronione prawem dobra osób trzecich grozi odpowiedzialność karna lub cywilna. IP Twojego komputera: 3.15.218.254

Dodaj komentarz

UWAGA!
Formularz dodawania komentarzy wymaga włączenia obsługi plikow cookies (ciasteczek), zapisywanych
i odczytywanych z Twojego urządzenia - jeśli chcesz dodać komentarz, włącz ciasteczka, odœwież stronę i spróbuj ponownie...


Przeczytaj kolejną wiadomość:

Informacja o opłatach za odbiór odpadów komunalnych

Opłata za odbiór odpadów komunalnych - zasady. Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. ...